czwartek, 9 czerwca 2011

Norton Ghost 8 kopia systemu Windows 7

Nurtowało mnie pytanie czy mogę zrobić za pomocą programu Norton Ghost w wersji 8 kopię partycji systemowej dla systeme operacyjnego Windows 7.
Wykonałem obrazy dwóch partycji (zaznaczając obie można je zrobić za jednym razem):
1.Zastrzeżonej 100 MB;
2.Systemowej C:\.


Następnie odtworzyłem system w kolejności jw.

Działa wszystko OK

Korzyści płynące ze stosowania Ghost'a do wykonywania kopii w Windows 7:
1. Wszystkie obrazy robię w GHOST'cie bez względu na wersje systemu Windows.
2. Obrazy GHOST'a są o połowę mniejsze od obrazów wykonanych przez "Microsoft Kopia zapasowa i Przywracanie" co dla partycji systemowej Win 7 HP daje nam zysk 10 GB (obraz wykonany w MS BackUp wynosi około 20 GB a w Ghost'cie 10 GB).

2 komentarze:

  1. mam pytanie czy inna wersja ghosta też jest w stanie zrobić kopię w7? jak zaznaczyć naraz obie partycje? czy naprawdę nie ma problemu po przywróceniu?

    OdpowiedzUsuń
  2. Czy inna wersja ghosta też jest w stanie zrobić kopię w7 ?
    Odp: Tak testowałem na ver 8 i ver 11.5.1 proramu Ghost

    Jak zaznaczyć naraz obie partycje ?
    Odp: Tak jak zaznacza się naraz dwa pliki w Windows tzn pierwszy klik a drugi Ctrl+klik (klik = lewy klawisz myszy)

    Czy naprawdę nie ma problemu po przywróceniu ?
    Odp: W ver 8 zaznacza się tak samo jak przy tworzeniu obrazu obie partycje docelowe przy odtwarzaniu partycji z obrazu, w ver 11.5.1 należało najpierw odtworzyć pierwszą a następnie drugą zaznaczoną partycję (nie zezwalał wskazać dwóch partycji docelowych naraz) Sam musisz przetestować u mnie działa.

    OdpowiedzUsuń